سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدیریت بودجه در بازسازی ساختمان

در بازسازی ساختمان محدودیت بودجه دارید ؟


یکی از مهمترین دغدغه های روز بالانس کردن میزان بودجه مورد نظر با سلیقه و انتظارات نیز می باشد. پیشنهاد می کنیم  ضمن اعلام بودجه مورد نظر خود بخواهید کارهای مورد نظر برای بازسازی ساختمان  لیست شود و تغییرات فضا  اولیت بندی شود و با توجه به اولیت ها بودجه مورد نظر تقسیم و مدیریت شود و در قسمت هایی که در اولیت کمتری هستند از متریال های اقتصادی و طرح های ساده تر استفاده شود و بودجه شما دقیقا در قسمت های اصل کارتان صرف شود تا بازدهی بازسازی بالا برود.

 

 

از مباحث فنی و تاسیساتی محیط خود غافل نشوید و در حین بازسازی از سلامت و کارایی درست آن ها مطمئن شوید تا پس از بازسازی ساختمان مشکلی برای تاسیسات شما پیش نیاید و محیط در سرما و گرما بتواند از پس متراژ خود برآید و بهترین بازدهی خود را داشته باشد. سیم کشی های محیط خود از یاد نبرده و از کارشناسان خود بخواهید آن ها را چک و در صورت نیاز ترمیم یا تعویض کنند.  هرچه عمر بنا بیشتر باشد تغییرات اساسی تری نیاز دارد و لازم است لوله های آب و فاضلاب و سیم کشی های برق نیز تعویض یا ترمیم شود.

در انتخاب رنگ متریال های محیط دقت کنید تا علاوه بر زیبا بودن، برایتان خاص و دلپذیر باشد و بتوانید با آن رنگ کاملا ارتباط برقرار کنید. همواره به این نکته توجه کنید که وسایلی که انتخاب کرده اید، دارای رنگ هایی باشند که با هم سازگاری داشته باشند و در راستای تکمیل طراحی دکوراسیون داخلی محیط شما باشد. مثلا یک میز ناهارخوری قرمز با صندلی زرد اصلا زیبا به نظر نمی رسد یا انتخاب 2 رنگ برای کل محیط در طول زمان خسته کننده خواهد بود. می توان از تضاد رنگی استفاده کنید. مثلا  اگر بخش زیادی از خانه شما سفید است. حال یک وسیله دکوری مشکی اگر در خانه قرار دهید هم دارای تضاد رنگی مناسب است و هم به اصطلاح به چشم می آید.


دکورهای متناسب با محیط خود انتخاب کنید، برخی در این باورند که دکورها محیط را شلوغ می کنند و علیرغم کارهای خوب دکورها کمتر به آن ها فکر می کنند در صورتی که می توان هر دکور را دقیقا با سبک مورد نظر طراحی کرد تا علاوه بر افزایش کارایی و به زیبایی محیط کمک بسزایی کند اما نکته اینجاست که هر محیط با توجه به متراژ، شکل پلان و سبک مورد نظر باید تعداد دکور آن و جای دکور ها مشخص شود چرا که جای گیری مناسب هر دکور و ظرافت آن در طراحی و بخصوص اجرا و استفاده از متریال مناسب از عوامل اصلی اصول دکوراسیون منزل نیز می باشد.

همگام با دکور مناسب وسایل دکوری می توانند کار شما را تکمیل کنند اما ضمن انتخاب صحیح وسایل دکور باید در فضای صحیح خود نصب شوند تا کارایی لازم را دارا باشند زمانی یک وسیله تزیینی به چشم می آید که در جای درست خودش باشد.به نقاط کانونی خانه خود دقت کنید. معمولا وسایلی که در نقطه ی کانونی خانه قرار می گیرند، بیشتر در معرض دید هستند. نورپردازی مناسب جهت دیده شدن بهتر وسایل در طراحی دکوراسیون داخلی  را فراموش نکنید چرا که هر محیط برای زیباتر شدن نیازمند نور دکوراتیو می باشد. وقتی که وسیله ای خریدید اما نور مناسب به آن نمیرسد چه فایده ای دارد؟ برای بهتر دیده شدن وسایل دکوری خودتان حتما آن را در جایی قرار دهید که نور مناسب به آن برسد و یا برای آن نورپردازی خاص صورت بگیرد.

مطلب مرتبط: بازسازی ساختمان مسکونی زعفرانیه

 بازسازی ساختمان مسکونی از قرن بیستم