سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازسازی ساختمان مراکز درمانی

برخی کلینیک های قدیمی که عمر زیادی از ساخت آن ها گذشته است، هم از نظر ظاهر هم ساختار کلی ساختمان دچار معایب و نقص های فراوانی هستند که پزشکان به دلیل مشغله کاری زیاد و ویزیت های بی شمار زمانی برای رسیدگی به مشکلات کلینیک پیدا نمی کنند.

 

این مشکلات هرچند کوچک هم باشند به مرور زمان باعث به وجود آمدن مشکلات جدی تر و بزرگ تری می شوند و می تواند روی تاسیسات کلی یک ساختمان تاثیر منفی بگذارد، بنابراین برای بازسازی ساختمان باید به نکات هرچند کوچک نیز توجه شود.

برخی از مشکلات این مطب ها و کلینیک ها عبارت اند از: مشکلات لوله کشی، خرابی رادیاتورها و کولرها، نم زدگی و کهنه شدن رنگ های دیوار کلینک که آنجا را محیطی سرد و بی روح می کند که در بازسازی ساختمان مرکز درمانی باید حتما برای رفع آن اقدام کنید.

 

کلینیک های پزشکی و مطب های دندانپزشکی باید به گونه ای باشند که مراجعه کننده حس کند وارد فضای گرم و دلپذیری شده است، زیرا معمولا به طور عادی اکثر نوجوانان و جوانان از محیط هایی مانند مطب ها و کلینیک ها واهمه دارند و رنگ های سرد به کاررفته در آنجا این واهمه و ترس را دو چندان می کند.
برای بازسازی هر مکانی نباید سریع و بدون فکر شروع به انجام عملیات ساخت و ساز و تغییر دکوراسیون  اطراف کنید، در ابتدا باید یک لیستی برای خود تهیه کنید تا بدانید روی چه موضوعی دارید کار می کنید، به چی می خواهید برسید و هزینه مجموع تغییرات چقدر می شود.

 

پس برای شروع باید بعد از مشورت با متخصص در امور بازسازی ساختمان قدیمی و نوسازی، ابتدا نواقص را یادداشت کرده و با توجه به میزان بودجه و هزینه ای که می خواهید برای متریال های مختلف در نظر بگیرید لیستی از ابزارآلات و چیزایی که در طول بازسازی به آن احتیاج پیدا می کنید را یادداشت کنید و بعد از حساب کتاب و تهیه آن ها، اقدام به عملیات بازسازی کلینیک کنید.

در مطلب بعدی برخی از مواردی که در بهبود و گرمی فضای یک کلینیک که شامل دو قسمت مهم سالن انتظار و اتاق معاینه می شود، تاثیر بسزایی دارد را نام برده و به مختصر توضیح خواهیم داد.

 

مطلب مرتبط: طراحی دکوراسیون داروخانه نوبنیاد