سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات مورد توجه در بازسازی ساختمان مراکز درمانی

انتخاب نوع متریال در بازسازی ساختمان مراکز درمانی


استفاده از متریالی مانند چوب و شیشه در سالن انتظار کلینیک فضا را زنده، پر انرژی و گرم می کند. زیرا که هرچه رو زیبایی ظاهری دیوارها و درها مانور دهید جلب توجه بیشتری می کند، اما بالعکس هرچه فقط رو به رنگ آمیزی بیاورید، به خصوص رنگ های آبی یا سبز مات و کمرنگ، یا سفید یکنواخت، محیط را کم انرژی و بی حال نشان می دهد.

برخی برای دیوارهای مطب و کلینیک خود از کاغذ دیواری ها و یا پارچه های دیواری مدرن و کلاسیک استفاده کنند که آن هم به نوبه خود زیبایی خاصی به محیط می بخشد.



نورپردازی صحیح کلینیک


نکته مهم دیگری که اکثر کلینیک ها بنا به دلایل مختلفی به آن اهمیت چندانی نمی دهند، نورپردازی می باشد. در مکانی مانند کلینیک و مطب پزشک، در بخش سالن انتظار باید از نورهای ملایم  استفاده شود تا بیماران از لحاظ روانی آرامش پیدا کنند، رنگ های خیلی روشن و پر نور ذهن را آشفته و درهم می کند یا اگر فرد از قبل مستعد استرس و اضطراب درونی باشد آن را چندین برابر می کند.

اما بالعکس برای اتاق معاینه، که دکتر یا پزشک مربوطه ارتباط مستقیم با مراجعه کننده دارد برای بهتر دیدن وضعیت فرد، باید اتاق از نور و روشنایی کافی برخوردار باشد تا بیماری هایی که از طریق دید بصری تشخیص داده می شوند را بتواند به خصوصی شناسایی کند. برای انجام بازسازی ساختمان مراکز درمانی باید به این مسائل توجه نمود



کفسازی کلینیک


علاوه بر قسمت های مهم یک مطب مانند دیوارها و نورپردازی و طراحی دکوراسیون داخلی ، که از اهمیت زیادی برخوردارند، کفسازی کلینیک نیز از نکاتی است که اگر به آن اهمیت داده نشود خود به تنهایی می تواند نظم کلی کلینیک را به هم بزند.

برای منتقل کردن حس آرامش به مراجعه کننده کفپوش چوبی یا طرح چوب گزینه بسیار خوبی است، اما استفاده از کاشی هایی با تم تمام سفید یا کاشی هایی با رفلاکس نور بالا بسیار آزار دهنده و زننده می باشد و برای یک کلینیک با جو کلی آرام اصلا مناسب نمی باشد.
بنابراین قبل از بازسازی ساختمان قدیمی هرمکانی، به خصوص مکان هایی که مراجعه کننده های فراوانی در طول روز دارند استفاده از متریالی با رنگ و کیفیت بالا در جذب مشتری تاثیر مثبت و خوبی دارد، زیرا که کلینیک ها به گونه ای هستند که با کوچک ترین کم توجهی به موارد اصلی و اساسی اتاق، می تواند باعث آشفتگی ذهن مراجعه کننده شود.


پس برای بازسازی کلینیک یا بازسازی هرمکان دیگری عجله نکنید و تحت نظر یک متخصص حرفه ای در امور دکوراسیون و بازسازی عملیات را آغاز کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.